Kodėl pradėjo skaudėti raumenis?

2020.11.11

 

 

 

 

 

 

 

 

Kodėl raumuo tapo skausmingas?

      

Ne visi raumenų skausmai yra susiję su stresu, įtampa ir fizine veikla. Kai kurie medicininiai raumenų skausmo paaiškinimai yra šie:

• fibromialgija, ypač jei skausmai trunka ilgiau nei 3 mėnesius

• lėtinio nuovargio sindromo sąlygojamas raumenų skausmas

• miofascialinis skausmo sindromas, sukeliantis raumenų jungiamųjų audinių (vadinamų fascijomis)uždegimą

• infekcijų, tokių kaip gripas, poliomielitas ar bakterinės infekcijos išprovokuotas raumenų skausmas

• autoimuninių sutrikimų, tokių kaip vilkligė, dermatomiozitas ir polimiozitas išprovokuotas raumenų skausmas

• tam tikrų vaistų ar narkotikų, tokių kaip statinai, AKF inhibitoriai ar kokainas, vartojimo išprovokuotas raumenų skausmas

• skydliaukės problemų, tokių kaip hipotirozė ar hipertirozė, išprovokuotas raumenų skausmas

• hipokalemijos (mažai kalio) sukeltas raumenų skausmas

Raumenų skausmo palengvinimas namų sąlygomis

Raumenų skausmus dažnai pavyksta sėkmingai sumažinti taikant gydymą namuose. Keletas priemonių, kurių galite imtis, kad sumažintumėte raumenų skausmus dėl traumų ar jų perkrūvio, yra šios:

• suteikti ramybę tai raumenų grupei, kurioje jaučiate skausmus

• nereceptiniais skausmo malšinimo vaistais, pvz., Ibuprofenu

• uždedant ledo maišelius skaudamoje vietoje, siekiant palengvinti skausmą ir sumažinti uždegimą

Po įtempimo ar patempimo turėtumėte naudoti ledą pirmas 1–3 dienas, o po 3 dienų, jei skausmas dar išliko - šilumą.

Kitos priemonės, galinčios palengvinti raumenų skausmą, yra:

• pratimai švelniai ištempiant raumenis

• vengti intensyvios veiklos tol, kol jaučiate raumenų skausmą

• vengti sunkių svorių kėlimo, kol jausite raumenų skausmą

• skirti daugiau laiko poilsiui

• užsiimti įtampą malšinančią veikla, tokia kaip joga ir meditacija

• kažkurį laiką pavartoti ibuprofeną

• pirmom dienom šaldyti skaudamą vietą ledo paketais

• vėliau šildyti 

Kada kreiptis į gydytoją apie raumenų skausmus

Raumenų skausmai ne visada yra nekalti ir nekenksmingi. Kai kuriais atvejais gydymo namuose nepakanka, norint pašalinti pagrindinę priežastį. Negerėjant neuždelskite kreiptis į gydytojus specialistus. Pradėkite nuo savo šeimos gydytojo. Esant reikalui, jis nukreips jus pas siauresnės specializacijos gydytojus. Jeigu jūs jau žinote savo ligą, dr. Kildos klinikoje mokamai konsultacijai galite kreiptis tiesiogiai į specialistus (traumatologą – ortopedą, reumatologą, endokrinologą, ar bet kurį kitą). Registruotis galite telefonu arba internetu.

Turėtumėte kreiptis į savo šeimos gydytoją, kai:

• skausmas nepraeina po kelių dienų gydymo namuose

• stiprus raumenų skausmas atsirando be aiškios priežasties

• raumenų skausmas, atsirando kartu su bėrimu

• raumenų skausmas, atsirando po erkės įkandimo

• mialgija kartu su paraudimu ar patinimu

• skausmas, atsirando pakeitus vaistus

• skausmas, atsirando esant aukštai temperatūrai

Skubios medicinos pagalbos reikalaujantys ženklai: kreipkitės nedelsiant į gydytoją, jei kartu su skaudančiais raumenimis pasireiškia bet kuris iš šių reiškinių:

• staiga prasideda tinimas arba sumažėja šlapimo kiekis

• sunku ryti

• vėmimas ar karščiavimas

• sunku kvėpuoti

• surakino sprandą

• raumenys nusilpo

• nesugebėjimas pajudinti pažeistos kūno vietos

Patarimai, kaip išvengti raumenų skausmo.

Jei jūsų raumenų skausmą sukelia įtampa ar fizinis aktyvumas, imkitės šių priemonių, kad sumažintumėte raumenų skausmo atsiradimo riziką ateityje:

• Ištempkite raumenis prieš užsiimdami fizine veikla ir po treniruočių.

• Į visus pratimus įtraukite apšilimą ir atsigaivinimą, bent po 5 minutes.

• Gerkite daugiau skysčių, ypač tomis dienomis, kai esate aktyvus.

• Užsiimkite reguliaria mankšta, kad padėtumėte skatinti optimalų raumenų tonusą.

• Reguliariai atsikelkite ir pasitempkite, jei dirbate prie stalo ar aplinkoje, kurioje kyla raumenų įtempimo ar įtampos pavojus.

Atmeskite ligos tikimybę

Retkarčiais atsirandantys raumenų skausmai yra normalūs, ypač jei esate aktyvus ar esate naujas sportuojantis.

Įsiklausykite į savo kūną ir nustokite užsiimti intesyvia veikla, jei pradeda skaudėti raumenis. Pereikite prie kito pobūdžio veiklos, kad išvengtumėte raumenų traumos.

Raumenų skausmą gali lemti kažkas ne tik  įtampa ar fizinis aktyvumas. Tokiu atveju jūsų gydytojas bus geriausias asmuo, kuris patars, kaip visiškai išvengti ar išgydyti raumenų skausmą. 

Turėtumėte kreiptis į savo gydytoją, jei po kelių dienų namų priežiūros ir poilsio raumenų skausmas nepraeina.