Karščio bangos menopauzėje - kas tai?

2020.02.13

Karščio bangos 

yra intensyvus kūno šilumos jausmas, kuris gali atsirasti dieną ar naktį. Tai yra natūrali kūno reakcija į hormoninius pokyčius, ypač perimenopauzės ir menopauzės laikotarpiu. Simptomai gali trukti nuo 6 iki 24 mėnesių, o kartais net nuo 7 iki 11 metų. Nors karščio bangos gali būti lengvos, vidutinio sunkumo ar sunkios, jos  kelia diskomfortą, trikdo miegą.

 
Simptomai pasireiškia maždaug taip:
• Staigus viršutinės kūno ir veido šilumos pojutis
• Veidą išpila raudonis, odoje jaučiamas niežulys
• Sudažnėja širdies plakimas
• Išpila prakaitas, ypač viršutinėje kūno dalyje
• Kartais jaučiamas dilgčiojimas pirštuose
• Kai karščio banga praeina, pasijaučia šaltis

Iš įvairių klimakso simptomų, dažniausiai jaučiamos karščio bangos. Manoma, kad jas jaučia iki 75 proc. moterų perimenopauzės ar menopauzės laikotarpiu. 

Jas paūmina:

  • Alkoholis: labai dažnas karščio bangas provokuojantis faktorius.. Visi alkoholiniai gėrimai sukelia skirtingą kraujagyslių išsiplėtimą, dėl to jaučiama šiluma.
  • Aštrus maistas: provokuojantis veikimas panašus į alkoholio. Prieskoniai ir kiti aštrūs ingredientai stimuliuoja vazodiletatorių receptorius,  plečia kraujagysles.
  • Kofeinas: skirtingai nei alkoholis ir aštrus maistas, kofeinas susiaurina kraujagysles, o ne plečia jas - tai vazokonstriktorius. Tačiau kofeinas šiek tiek padidina žmonių širdies ritmą, o tai gali turėti tą patį poveikį - suaktyvinti karščio bangas.
  • Rūkymas: rūkant, jūsų širdies ritmas natūraliai padažnėja. Be  širdies ritmo padažnėjimo, rūkymo skleidžiama šiluma taip pat padidins karščio bangų tikimybę.
  • Emocijos / stresas: daugelis moterų pažymi, kad karščio bangos suintensyvėja, kai reaguoja emociškai. Taip yra todėl, kad intensyvios emocijos stimuliuoja kraujotaką  mūsų odos paviršiuje, sukeldamos karščio bangų pojutį, todėl pagalvokite apie raudoną veidą, kai pykstate.
  • Karšti gėrimai / karštas oras / fenai / per šilti drabužiai / sunkios antklodės, paklodės / mankšta prieš pat miegą: panašiai kaip kiti dirgikliai, bet kas, kas jūsų kūne sukuria šilumą, padidins karščio bangų galimybę.

    


Kaip elgtis, kai vargina karščio bangos?

Nors nėra garantuojama, kad šie metodai tikrai veiks, tačiau žemiau pateikiamos kelios idėjos, kurios gal būt palengvintų jūsų būseną:

  • Dėvėkite lengvesnius, laisvesnius drabužius, naktį naudokite ventiliatorius arba turėkite „vėsinančią pagalvę“.

  • Norėdamos sumažinti stresą, susikurkite raminantį miego ritualą

  • Siekite, kad jūsų kūnas atsipalaiduotų, naudodamiesi joga, meditacija ar kvėpavimu.

Jei tai nepadeda, kreipkitės patarimo į savo ginekologą.