Vyrų sveikatos bėdos - prostatos išvešėjimas

2020.10.12

Vyrų sveikatos bėdos – prostatos išvešėjimas

Prostata yra unikalus vyro organas. Ji yra po šlapimo pūsle ir sujungia ją su varpa. Prostata gaminai šarminię sėklos skysčio dalį, kuris  prailgina spermos gyvenimo trukmę patekus jai į makštį. Prostatoje yra nevalingi raumenis, kurie susitraukia ir padeda išstumti spermą ejakuliacijos metu.

 

 

Dažna vyrų būklė, kuri yra įprasto senėjimo proceso dalis, yra gerybinė prostatos hipertrofija (prostatos išvešėjimas arba padidėjusi prostata). Šlaplė yra vamzdelis, jungiantis šlapimo pūslę.  prostatą ir sudarantis galimybę nutekėti  šlapimui arba spermai. Vyrui su padidėjusia prostata dažnai būna sunku ištuštinti šlapimo pūslę, nes šlaplę suspaudžia prostatos audiniai. Dėl šio šlaplės suspaudimo šlapimo pūslė sunkiai sukuria pakankamą spaudimą šiai kliūčiai įveikti.  Laikui bėgant, pati šlapimo pūslė pradeda silpti, todėl šlapinimasis tampa dar sunkesnis.

Prostatos išvešėjimo simptomai yra šie:

• Šlapinimosi dažnis (šlapinimasi dažniau)

• Skubus šlapinimasis (jausmas, kad turi skubiai pasišlapinti arba rizikuoji nevalingai sušlapti).

• Sunku pradėti šlapintis

• Reikia pastangų, kad pilnai pasišlapinti 

• Susilpnėjusi šlapimo srovė ir varvėjimas

Prostatos hiperplazijos gydymas (medikamentinis ir/ ar operacija) priklauso nuo vyro pagrindinių sveikatos sutrikimų ir simptomų sunkumo. Prostatos išvešėjimo problemos jaunėja ir pradeda pasireikšti ne tik solidaus amžiaus vyrams, bet ir pakankamai jauniems, sulaukusiems 40 – 50 metų.  Kad problema neįsisenėtų ir netaptų grėsminga, pajutę aukščiau minėtus simptomus, nedelsiant kreipkitės į urologą.

Sveikata ir su ja susijusios problemos priklauso nuo Jūsų pačių. Jos kaupiasi gyvenimo eigoje. 

Taigi, kaip išlikti sveikam?

Svarbus pradinis taškas, palaikant sveikatą, yra aktyvus požiūris į ją. Kai kurie žingsniai yra savaime suprantami, tačiau žmogui gali prireikti pagalbos žengiant pirmąjį žingsnį. Gebėjimas pripažinti, kad sveikas gyvenimas yra viso gyvenimo įsipareigojimas, yra raktas į pilnavertį ilgaamžiškumą. Niekas nėra tobulas ir galutinis tikslas yra turėti daugiau gerų įpročių nei blogų. Nesugebėjimas pasiekti tikslo nesuteikia leidimo nustoti stengtis jo siekti. Sėkmingos vienos dienos pastangos nesuteikia leidimo nuklysti kitą dieną.

Kontrolinis sąrašas, skirtas skatinti sveikesnį gyvenimo būdą, kad gyventumėte ilgiai ir jaustumėtės sveikesni:

• Nustokite rūkyti

• Stenkitės išlaikyti normalią kūno masę

• Kiekvieną dieną užsiimkite tam tikra fizine veikla

• Laikykitės sveikos mitybos principų

Palaikykite gerą kraujospūdžio, cholesterolio ir diabeto kontrolę

Kasmet atlikite  įprastą medicininę priežiūrą ir tyrimus

• Atlikite rekomenduojamas prostatos ir storosios žarnos vėžio patikras

• Pasitikrinkite pats savo sėklides

• Būkite psichiškai aktyvūs

• Palaikykite artimus santykius su draugais